Народний депутат зауважив, що проблема «євроблях» виникла через бездієвість влади, яка знала про проблему, але не знайшла розумних шляхів її вирішення, а також через відсутність адекватних цін на автівки через високе ввізне мито, яке нібито захищає національного виробника.
«Проблема була і її треба було вирішувати давно. Неприємно те, що влада починає щось робити лише тоді, коли їй дають по голові», – зазначив він.
На думку парламентарія, проблему можна вирішити ухваленням закону, який надасть змогу легалізувати автівки, які вже ввезені в Україну за мінімальними ставками.
«Це також допоможе наповнити бюджет і підвищити безпеку на дорогах, адже зараз ті, хто їздять на «євробляхах», зокрема і таксисти, не несуть жодної відповідальності у разі ДТП, немає навіть страхування цивільної відповідальності, не кажучи вже про безпеку пасажирів таких таксі», – додав політик.
Водночас Іван Крулько вважає, що треба значно підвищити штрафи за продовження пересування на «євробляхах» в незаконнний спосіб і обмежити кількість їх ввезення однією особою-іноземцем.
Окрім того, треба продовжити експеримент з низькими ставками розмитненням автівок економ-класу, який введено законом №1389-19 півтора роки тому і який діє до кінця поточного року.
«Цей експеримент, співавтором якого я був, позитивно вплинув на ринок і знизив напругу. Більшість людей, які для своїх потреб купували авто, перестали звертатись до фірм, які ввозили «євробляхи», а стали легально розмитнювати автомобілі і їздити на них», – пояснив народний депутат від «Батьківщини».
Іван Крулько повідомив, що внесе поправку до ухваленого у першому читанні законопроекту про «євробляхи» з продовження низької митної ставки на автівки до 2010 року виробництва, стандарту «Євро-5», з об’ємом двигуна не більше 2 тис. куб. см.
«Я голосуватиму за закон по євробляхах, якщо у ньому буде норма, за якою всі люди, які хочуть розмитнити для себе авто, матимуть можливість зробити це за низькими ставками. Це буде справедливо і відповідатиме ситуації», – підсумував він.