Житомир-Експрес
регіональний сайт новин

Червер, 25 квітня 03:11
Анонси
В епіцентрі
У Бердичеві працює Ветеранський хаб для підтримки Захисників та їх сімей
У Бердичеві працює Ветеранський хаб для підтримки Захисників та їх сімей
У Бердичеві працює Ветеранський хаб для підтримки Захисників та їх сімейВолейбольний клуб «Житичі-Полісся» здобув бронзову сходинку Чемпіонату УкраїниЖитомирська волонтерка закликає містян продовжувати допомагати захисникамПроектна команда «Лабораторії підприємництва» взяла участь у тренінгу з підсилення спроможності громад

Программа телепередач на TVgid.ua.
Все последние новостиУкраины на ukr.net.
Автопродажа Renault для автолюбителей Украины.
http://job.ukr.net/ - вакансии со всей Украины.

18 ноября 2011, 11:56

Новоград-Волинський: учителі шукають особистісний підхід до дитини

Група працює із січня 2009 року, отож вже має ряд здобутків та напрацювань: зросли бажання і здатність до самоорганізації,
11 листопада в інформаційно-методичному центрі управління освіти і науки на черговому засіданні зібралися члени творчої групи з впровадження методики особистісно зорієнтованого навчання на уроках української літератури під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії навчання української мови та літератури НАПН А.М.Фасолі.

Група працює із січня 2009 року, отож вже має ряд здобутків та напрацювань: зросли бажання і здатність до самоорганізації, самовдосконалення, самоосвіти, сформувалася позитивна Я-концепція учасників експерименту, підвищився їх професійний рівень. Учні контрольних та експериментальних класів оволоділи діяльнісними уміннями (цілевизначення, планування, реалізації, рефлексії, оцінювання, роботи в групі тощо). Зріс рівень внутрішньої мотивації навчання, знизився рівень тривожності школярів, мають вони власні папки успіху.

За три роки наполегливої праці у кожній школі проведено відкриті уроки за методикою ОЗОН, взяли озонівки активну участь конкурсі розробок уроків «Мій особистісно зорієнтований урок», серед переможців якого - учитель колегіуму Олена Жовталюк, і у двох Всеукраїнських фестивалях творчих ідей, що проходили у нашому місті.

Саме про ІІ (вже міжнародний) фестиваль «Мій особистісно зорієнтований урок», метою якого було узагальнення набутків і окреслення подальших перспектив теорії і практики особистісно зорієнтованого навчання, стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку педагогів, і йшла мова на останньому засіданні творчої групи, адже всі її члени брали активну участь в урочистому відкритті фестивалю, зустрічах біля фестивального паркану, працювали в проблемних групах фестивальних майданчиків, виступали на «Педагогічній трибуні», працювали в проектних лабораторіях.

В другий фестивальний день озонівки нашого міста презентували 7 відкритих уроків української літератури. Детальний аналіз усіх етапів фестивалю, процес його підготовки та проведення, проблеми й успіхи у своєму виступі розкрив завідувач інформаційно-методичного центру П.К. Ліневич. Присутні були ознайомленні з відгуками, які поступили на адресу організаторів фестивалю із Москви, Єкатеринбурга, Кишинева, різних куточків України. Але особливу увагу учасники засідання приділили формам та методам особистісно зорієнтованого навчання, які були використані під час проведення відкритих уроків.

На уроці позакласного читання з української літератури Нелі Миколаївни Шостак-Тюфанової (НВК) був забезпечений позитивний настрій, який учитель викликала зворушливим епіграфом та умінням неповторно читати поезію. За допомогою кольорів семикласники виразили свою емоційну готовність до уроку. Налаштував присутніх на позитив та успіх психологічний тренінг. Яскравою родзинкою уроку була присутність на ньому самого автора поезій-пісень, з якими працювали діти, - Петра Фатенка.

Надзавданням свого уроку Світлана Павлівна Классович (ЗОШ №3) обрала слова прислів’я «Не одяг прикрашає людину, а добра справа». Учні доводили істину, що в людині головне - її внутрішній світ. Під час уроку були використані такі форми та методи роботи: бесіда, слово вчителя, робота зі змістом тексту, складання схеми, робота в парах, прийом «Незакінчене речення», літературний диктант, словникова робота. На уроці формувався учень-читач, розвивалися такі рушійні сили читання, як уява, емпатія, почуття.

Як і під час І (у квітні 2010), так і ІІ фестивалю відкритий урок української літератури проводила Алла Василівна Калюжникова, вчитель Новоград-Волинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів „Школи сприяння здоров`ю”. Це педагог, який вміє бачити кожну дитину, найменший порух її душі. Головними діючими особами на її уроці були діти, їхні думки, висновки. А вчитель, як диригент оркестру, лише спрямовував хід уроку, наголошував на певних нотах. Учні постали перед присутніми як вдумливі читачі, особливо коли задавали один одному питання за текстом твору А.Чайковського «За сестрою»; змогли себе спробувати також і в ролі головного героя – Павлуся – та поставити питання, що їх хвилювало, безпосередньо „учаснику” описаних у творі подій. Урок пройшов, як одна хвилина. Це був той випадок, коли шкода, що пролунав дзвінок.

Ще на початку уроку Оленою Анатоліївною Шиловою (ЗОШ №7) за допомогою асоціацій і посмішок був створений позитивний настрій, який супроводжував учнів увесь урок. У роботі з дітьми використані такі форми: «2–4 - всі разом», робота в групах, словесне малювання, вільне письмо, вправа «Доміно», незакінчене речення. Простежувалося опертя на суб’єктний досвід учня. Школярі показали, що вміють ставити цілі на урок та досягати їх. Діти дали уроку цікаве ім’я – «Ідучи в майбутнє, не забувайте про своє минуле», яке проходило через весь урок, як методичне надзавдання вчителя: довести до учня просту істину, що людина тільки тоді може бути щасливою сьогодні і в майбутньому, коли вона знатиме і шануватиме свою історію, коли вона стане патріотом своєї Батьківщини.

У ЗОШ №8 на уроці Тетяни Василівни Остаповець у 6 класі панувала тепла, доброзичлива атмосфера. Адже тема уроку – Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезії «Теплота родинного інтиму» - це дуже вдалий вибір для особистісно зорієнтованого уроку, бо доносить до дитячих сердець просту істину, що немає у світі нічого дорожчого для людини, ніж її сім’я. Для реалізації мети і досягнення цілей уроку вчителька обрала такі форми і методи роботи як словесний настрій, «Гронування», «Незакінчене речення», «Мікрофон-2», усне малювання з художнім домислом, створення «кольорового портрета» вірша. Тетяна Василівна так говорить про свій урок: «Я хочу, щоб мої учні вміли відчувати різницю між просто віршами і справжньою поезією, коли такі звичні нам слова творять незвичайні образи». Несподіванкою уроку стало знайомство з відомим літературознавцем Тетяною Кирилівною Дудіною, яка була однокурсницею автора твору. Гостя розповіла дітям про цікаві факти з життя Станіслава Болеславовича, які надихнули його на створення поезії.

В Новоград-Волинському колегіумі вчителька української літератури Жовталюк Олена Борисівна проводила урок на тему: «М.Стельмах. «Гуси - лебеді летять». Надзавданням уроку було допомогти зрозуміти дітям, що людина є невід’ємною частиною природи і повинна жити в гармонії з нею. Допомогли реалізувати цілі і надзавдання такі методи, форми і прийоми роботи як схематичний настрій, евристична бесіда, гронування, сенкан, усне малювання, робота з текстом, робота в групах. Прослідковувався діалог між учителем, учнями і текстом. Вчителька була на уроці присутня як читач. На серйозному аналізі уроку, яким керував Павло Казимирович Ліневич, завідувач ІМЦ, високоповажні гості дійшли до висновку, що урок, як і урок, проведений на І Всеукраїнському фестивалі, побудовано на засадах особистісно зорієнтованого навчання.

У перевагах ОЗОНу над традиційними методами викладання ще раз змогли переконатися гості, що завітали в ЗОШ № 10 на урок української літератури до Олени Владиславівни Ульянової. Шестикласники зосереджені і схвильовані, вони читають, думають, ставлять запитання: як зберегти у серці пам’ять свого роду, що значить любити Батьківщину? Твір серйозний – поема М.Вороного «Євшан-зілля». Спокійний, ніжний голос учительки, її відкритість приємно вражають. Усіх… Діти з легкістю визначають цілі уроку, особливості побудови і художні засоби твору, виконують індивідуальні завдання і працюють у парах, розгадують кросворд і з’ясовують літературознавчі поняття… Аж ось: «Діти, чи досягли ми поставлених цілей?» Так, закінчився урок. Але буде наступний, адже розмову не закінчено, а попереду стільки цікавого!

«Відкриті уроки новоград-волинських вчителів української літератури у рамках фестивалю педагогічних ідей «Мій ососбістісно зорієнтований урок» були побудовані на принципах ОЗОН, оригінальні і особливі», - таку загальну оцінку дав на засіданні творчої групи її керівник, старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Національної АПН, кандидат педагогічних наук А.М. Фасоля.
Як керівник творчої групи, від імені інформаційно-методичного центру управління освіти і науки А.М. Фасоля та П.К. Ліневич дякували вчителям української літератури за активну участь у ІІ Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей та бажали успіхів і в подальшій роботі. Сьогодні учителям працювати нелегко, складно знайти підхід до окремо взятої дитини. Методика особистісно зорієнтованого навчання – одна з тих, що допомагають дитині розкритися, вчить не боятися висловлювати власну думку, бути самим собою. А це чи не найголовніше в житті
За матеріалами: cityukraine
Погода, Новости, загрузка...