З початку року до Держпродспоживслужби Житомирщини звернулися 88 громадян щодо захисту прав споживачів з питаннями різного характеру. Більшості після консультацій вдалося відстояти свої права та повернути власні кошти — майже 60 тисяч гривень.
Про це журналістам Суспільного повідомив головний спеціаліст відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області Петро Паночишен.
За його словами, характер звернень можна розділити на дві категорії:
щодо порушень у сфері торгівлі — 50;
щодо якості послуг — 38.
"За сприянням працівників служби суб’єкти господарювання повернули споживачам кошти на загальну суму – 59,5 тисяч гривень. На постійній основі спеціалісти управління під час здійснення прийому громадян та в телефонному режимі надають інформаційно-консультативну допомогу щодо захисту прав споживачів, у разі необхідності допомагають складати заяви — претензії до суб’єктів господарської діяльності", — сказав Петро Паночишен.
З початку року спеціалісти надали 180 консультацій споживачам, з них 54 — на особистому прийомі та 126 — у телефонному режимі.
Питання, з якими зверталися споживачі різного характеру, а саме:
питання тарифів та нарахування за послуги;
замовлення товарів через мережу Інтернет;
питання обміну або повернення товару неналежної якості;
гарантійне обслуговування побутової техніки та дотримання термінів проведення ремонту;
обмеження можливості здійснення безготівкових розрахунків.
"При розгляді усних звернень громадянам надавалися ґрунтовні роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту прав споживачів. Слід зазначити, що не завжди після звернень споживачі отримували допомогу, оскільки це не регулювалося Законом України "Про захист прав споживачів". Також надходили запити і від суб'єктів господарювання, мали п'ять запитів на консультативну підтримку, всі письмові звернення опрацювали та надіслали відповіді споживачам у встановлений законодавством термін", — розповів Петро Паночишен.
У разі порушення прав споживач при придбанні товарів та отриманні послуг слід звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, де спеціалісти нададуть допомогу.
"Для результативного вирішення до звернення необхідно надати документ, що підтверджує договірні відносини між споживачем та суб’єктом господарювання. Таким документом може бути як договір про виконання робіт (надання послуг), а також розрахункові документи, як-от фіскальний або товарний чеки, квитанції тощо", — сказав Петро Паночишен.