Житомир-Експрес
регіональний сайт новин

Вівторок, 18 листопада 18:42
Анонси
В епіцентрі
На Житомирщині відбувся аграрний форум у межах проєкту «Діалог влади та бізнесу»
На Житомирщині відбувся аграрний форум у межах проєкту «Діалог влади та бізнесу»
На Житомирщині відбувся аграрний форум у межах проєкту «Діалог влади та бізнесу»Житомирщина готова до викликів зими. В області створено понад 700 пунктів незламностіНа Житомирщині відбулося П’яте регіональне засідання Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові УкраїниСформовано новий склад молодіжної ради при Житомирській ОВА

Программа телепередач на TVgid.ua.
Все последние новостиУкраины на ukr.net.
Автопродажа Renault для автолюбителей Украины.
https://job.ukr.net/ - вакансии со всей Украины.

6 июня 2024, 22:26

На Житомирщині дві релігійні громади перейшли до ПЦУ: настоятелі пояснили, чому лишаються в УПЦ

4 червня в Єпархіальному управлінні Житомирсько-Овруцької єпархії прийняли уповноважених парафіян двох релігійних громад — сіл Новини Курненської та Рогачів Баранівської громад, — які приєдналися до Православної церкви України.

Про це на своїй сторінці у мережі Facebook написав керуючий Житомирсько-Овруцькою єпархією ПЦУ єпископ Паїсій. У пості вказано, що до ПЦУ перейшли громади Свято-Володимирського храму села Новини Пулинського благочиння та Свято-Різдво-Богородичного храму села Рогачів Баранівського благочиння.

"Після загальних зборів релігійні громади ухвалили рішення про вихід з підпорядкування Московському патріархату, послідували Томосу про автокефалію та увійшли до Помісної Православної Церкви без своїх настоятелів, які залишилися у підпорядкуванні Московському патріархату. Вітаючи таке рішення парафіян, видав відповідні Укази та Посвідчення про їхнє прийняття до складу Житомирсько-Овруцької єпархії Православної церкви України", — написав єпископ Паїсій.

Позиція громади
У коментарі Суспільному начальниця відділу економічного розвитку й інвестицій Курненської сільської ради Світлана Боковенко розповіла, що рішенню громади про перехід в ПЦУ передувала відмова священника відправити службу за загиблим воїном.

"Я в курсі цієї справи, оскільки займалася питаннями переходу до ПЦУ в Курному, після чого прихожани релігійних громад стали звертатися до мене за консультаціями з приводу переходу. Храму, як такого, в селі Новини немає, там є каплиця святого Володимира, яку люди облаштували в приміщенні медпункту. Оскільки в селі був священник лише Московського патріархату, люди попросили його на проводи відправити біля могили загиблого воїна. А він сказав: "Діставайте його з того світу, я його запечатаю, а тоді аж відправлю". Тоді люди обурилися, почали писати пости в соцмережах, піднімаючи питання про перехід громади до ПЦУ. Вони зібрали збори за участю старости села і прийняли рішення про перехід", — говорить Світлана Боковенко.

За її словами, в Новинах живе близько 200 людей. На зборах наприкінці травня за перехід підписалися спочатку 20 людей, а згодом список зріс до 30 людей.

"Це активні прихожани, які весь час відвідували храм — вони вирішили перейти в ПЦУ. Священник на збори прийшов із матушкою та ще однією прихожанкою. Вони й були проти переходу, але всі інші жителі села одностайно підтримали перехід до ПЦУ. Рішення зборів було оформлене протокольно. Тому Священник забрав свої речі і пішов", — розповіла Світлана..

Позиція священника
Суспільне звернулося за коментарем до священника УПЦ В'ячеслава Маркевича, аби він озвучив свою позицію щодо того, чому залишився в УПЦ.

"Я не перейшов в ПЦУ, бо ми лишаємося в тій церкві, у якій ми хрестилися, вінчалися і в яку з дитинства ходили. Щодо села, то воно може перейти куди завгодно, але там немає церкви і немає релігійної громади. Якщо переходить якась релігійна громада, то вона повинна бути організована. А там до того часу не було зареєстровано ніякої релігійної організації — від слова зовсім. Каплиця та не зареєстрована — то просто медпункт, в який люди приходили, коли їм треба було щось посвятити, те й усе. На збори я приїхав сам — мене туди ніхто не кликав. Там прийшли 8 людей, двоє з яких — київські, і ще 6 людей, які в церкву за свого життя жодного разу не приходили. Принаймні останні два роки, які йде війна. А до того приходили 2-3 людини, яким треба було щось посвятити. То маленьке село, там, може, 5-10 прихожан було", — сказав священник УПЦ В'ячеслав Маркевич.

Кореспонденти поцікавилися також випадком відмови священника відслужити на могилі загиблого воїна.

"Дружина з тим воїном вже не жила, як дружина, а жила з іншим чоловіком. Я сказав, що не маю права відправляти над загиблим воїном, бо його відспівувала церква іншої конфесії (відспівувала воїна ПЦУ — ред.). Я сказав: якщо хочете, заочне відспівування зробимо. Дружина погодилася, але, почувши цю ситуацію, вже відмовилася, і все", — пояснив священник.

Позиція громади
Одна з організаторок переходу релігійної громади села Рогачів Баранівської громади до ПЦУ Тамара Марченко у коментарі Суспільному сказала, що вони перейшли до ПЦУ, бо після початку повномасштабної війни все більше жителів села висловлювали думку, щоб перейти в українську церкву.

"Ми маємо невелику каплицю і не можемо сказати, що в нас в усі часи було багато прихожан. Ні, до церкви в нас ходили мало людей. Але відколи почалася повномасштабна війна, то багато людей з села виступали за те, щоб перейти в українську церкву. Десь наприкінці травня ми зібрали збори, на які прийшли близько 200 жителів нашого села. Священника ми на збори теж запрошували — лишали йому запрошення, дзвонили, і в селі розвішували оголошення. Він нас ігнорував повністю. Ми його не бачили, він з нами не зустрічався, не хоче з нами говорити. Я ще до цього багато разів казала йому особисто: батюшка, переходьте. Але він не захотів. Сказав, що там нема благодаті, і він не піде. Дуже шкодую, що він не захотів зустрітися. Прихожани Московського патріархату — їх там десь 10-15 людей — теж не прийшли на збори. Рішення зборів про перехід у ПЦУ було завірене протокольно. Ми приїхали до єпископа Паїсія і заявили про своє бажання долучитися до ПЦУ. Зараз продовжуємо робити всі необхідні для цього документи", — розповіла Тамара Марченко.

Позиція священника
Священник отець Роман (в миру Руслан Шепета — ред.) сказав Суспільному, що не прийшов на збори з кількох причин.

"Я не був на зборах, бо служив тоді в іншому храмі. Щодо рішення про перехід в ПЦУ, то його приймала не релігійна, а саме сільська громада. З тих, які там були, (на зборах — ред.) ходили до церкви лише двоє, і то вони ходили років 2 тому. З тих, хто ходив там до останнього дня, то жоден з них не був. Таким чином рішення про перехід до ПЦУ приймали сторонні люди. Це все одно що прийти до мусульман, приміром, і прийняти рішення в мусульман, не маючи при цьому до того жодного стосунку. Ще один момент, через який я не відгукнувся — це подвійні стандарти. В оголошенні вони написали, що запрошують взяти участь в зборах сільської громади з приводу переходу УПЦ (МП) в ПЦУ. А я, наприклад, належу до УПЦ без приставки МП. В мене немає жодного підтверджувального документу, що це МП, тільки підтверджувальні документи, що це УПЦ. Я не маю стосунку до того, тому я туди не з'явився. Потім вони виклали інформацію, що перейшла релігійна громада з УПЦ — уже без приставки МП — в ПЦУ. То чому ж тут робити такі подвійні стандарти? Робіть і надалі те, що ви там розглядали. Бо виходить, що збираються з приводу однієї організації, а рішення приймають щодо іншої організації. Це глобальний обман", — озвучив свою позицію священник.

Також отець Роман сказав, що є причини, з яких він не має бажання і наміру переходити саме під керівництво Епіфанія.

"Треба чітко слідувати словам Христовим. Церква має бути Христова. В Євангелії вказані такі слова Христа до апостолів: не відлучайтеся, пошлю вам утішителя від отця небесного, який вам нагадає все, що я вас учив, щоб ви могли всьому світу нести ту благу вістку, яку я вам говорив. І вони чекали. На 50 день Трійці на них зійшов Святий Дух, який повинен в церкві переходити неперервно на всіх священнослужителів. Тому моя позиція виходить якраз із цього. Я не маю бажання переходити під керівництво Епіфанія, бо Епіфаній не має цієї благодаті Духа Святого. Його рукоположив Філарет, який був під анафемою. Що зробив Варфоломій — він анафему зняв з Філарета, але Епіфанія не рукоположив, просто написав йому Томос. До самого Томоса претензій немає. Претензії є до того, що в нього (Епіфанія — ред.) сану немає. Варфоломій мав би не тільки дати йому Томос, а й зробити рукоположення на нього. А він цього не зробив, тому Епіфаній — це звичайний собі пересічний чоловік. Бо отримання одного лиш папірця ще не означає зішестя Святого Духа. Ця позиція зупиняє мене від переходу в ПЦУ", — сказав отець Роман.
Погода, Новости, загрузка...