Кабмін затвердив розподіл коштів з державного до місцевих бюджетів на придбання шкільних автобусів у 2024 році, для Житомирщини виділили 38 мільйонів 162 тисячі гривень, частину грошей область уже отримала.
Про це в коментарі Суспільному розповіла директорка Житомирського обласного департаменту освіти та науки Наталія Осипович. За її словами, закупівля автобусів буде також на умовах співфінансування, як минулого року.
"Для обласних бюджетів та міських територіальних громад співфінансування буде за схемою 70/30%, де 70% — коштом субвенції, а 30% — коштом місцевого бюджету, для бюджетів сільських селищних територіальних громад — не більше 80% і не менше 20% коштом місцевих бюджетів, і третя позиція для бюджетів місцевого самоврядування — 90% субвенція і 10% — місцеві бюджети. Лишаються ті ж умови, що і були минулого року. Зараз ми опрацьовуємо спільно з громадами пропозиції. Насамперед це буде залежати від податкоспроможності громади та чи має вона кошти на співфінансування, оскільки це можуть бути немалі гроші", — сказала Наталія Осипович.
Наразі громади подають інформацію про заклади, які мають відповідати нормам та потребують шкільних автобусів. Також звертають увагу на форму навчання — очну або змішану, це опорні заклади мають бути з достатньою кількістю учнів.
"До липня збираються заявки, потім їх перевірятимемо, також чекаємо гарантійні листи від громад щодо співфінансування. Половина коштів вже зайшла до області, як тільки всі надійдуть, їх внесуть до бюджету. Ми намагатимемося зробити якнайшвидше, але до 1 вересня можемо не встигнути, оскільки треба дивитися по виробниках автобусів, чи є вони в наявності, скільки часу їх доведеться виготовляти. Минулого року були проблеми в наявності автобусів, виробників не було. Звичайно, до кінця цього року маємо закупити", — зазначила Осипович.
За її словами, автобуси будуть зроблені згідно з вимогами ДСТУ.
"Для прикладу, минулоріч отримали 28 автобусів, 24 з яких — були для закладів освіти, де навчаються діти з особливими потребами, там передбачалися місця, для дітей, які пересуваються на кріслах колісних. Цьогоріч буде залежати від заявок і чи потребують громади саме таких "інклюзивних" автобусів. Після 1 липня будемо орієнтовно розуміти, які громади мають потреби й тоді можна говорити про розподіл грошей", — додала Наталія Осипович.