Метробудівці Донецька зранку протестували під стінами ДОДА. Пікетувальники скаржаться - роботи у підземці зупинені від першого січня, тож майже 200 працівників півроку не отримують зарплати. Метробудівці попереджають - котловани під метро в аварійному стані, тому будівництво треба або відновити або зупинити.
Машиніст підйому Ганна Лукашова востаннє отримала заробітну плату у лютому. Відтоді живе у борг.
Ганна Лукашова, працівник Донецького метро: "Очень обидно бесплатно работать, никому не нравиться, сами понимаете, проблем хватает. Остались наверное самые ответственные, которые боятся затопить, не то, что боятся, а понимают, что это трагедия будет самая настоящая".
Уже півроку як недобудовані станції та тунелі - практично знеструмлені. Електроенергію подають лише на системи провітрювання та відкачування води. На більше не вистачає муніципальних коштів. Держава ж - припинила фінансування будівництва метро три роки тому.
За довгі місяці простою котловани й тунелі метро почали руйнуватися. Фахівці кажуть - необхідно терміново вирішити - продовжувати будівництво чи законсервувати об`єкт. Інакше - може статися катастрофа. На станції Червоне містечко вже зараз видно тріщини та руйнування кріплення тунелю.
Володимир Желєзнов, заступник головного інженера "Донецькшахтометробуд": "Если вы посмотрите, вот эта стеночка имеет в котлован вогнутый вид, рядом автотрасса, рядом жилой сектор, если этот котлован обрушиться, то дорога вся уйдет сюда, до домов если дойдет, то и дома все пойдут".
Ситуацію із заборгованістю перед метробудівцями вивчає тепер обласна влада. Обіцяють - цього тижня порушити питання щодо компенсації в Кабміні.
Валерій Лукашенко, заступник голови Донецької ОДА: "В ближайшее время, сегодня, скорее всего, будет подписано письмо, с которым кто-то выйдет или полномочный представитель или губернатор представит сам в Кабинете Министров для решения вопроса то ли дальнейшего строительства, то ли содержания метро".
Метро в Донецьку - один із найстаріших довгобудів України. За 20 років тут спромоглися прокласти лише 2 кілометри першої лінії.
5 канал